اهدای ۸ شیء تاریخی و مردم‌شناسی به موزه کدکن تربت حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از اهدای ۸ شیء تاریخی و مردم‌شناسی به موزه کدکن تربت حیدریه خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز شنبه ششم خرداد ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر افزود: این اشیا توسط مردم فرهنگ‌دوست کدکنی به موزه کدکن اهدا شد تا با نمایش آن، بخشی از تاریخ و سبک زندگی مردم این منطقه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: این اشیا شامل نسخ خطی، خمره سفالی، ظروف سنگی و فلزی است.

او تصریح کرد: امیدواریم این اقدام ارزشمند، سرآغاز اهدای اشیا تاریخی و فرهنگی بسیاری توسط شهروندان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی به موزه این منطقه باشد.

محمدی گفت: اشیای اهدایی پس از کارشناسی، تهیه شناسنامه و شماره‌گذاری در چیدمان موزه کدکن  مورد استفاده قرار گرفته و در معرض دید بازدیدکننده‌ها گذاشته خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه افزود: موزه کدکن که بیشتر شامل اشیای تاریخی و سنگ قبرهای منطقه کدکن است، در سال ۱۴۰۱ در مجموعه شیخ حیدر کدکنی افتتاح شده و با استقبال بسیار زیاد گردشگران و مردم محلی روبه‌رو شده است.

منطقه کدکن که زادگاه مشاهیری ملی  از جمله عطار و  استاد شفیعی کدکنی است، در فاصله ۱۳۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020306770676

برچسب‌ها