مرمت و بازسازی بافت تاریخی کلیسای ارامنه گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از عملیات مرمت و بازسازی مجموعه بافت تاریخی کلیسای ارامنه و واحدهای تجاری تابعه شهر بندرانزلی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی و  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با بیان مطلب گفت: در پی آتش سوزی قسمتی از مجموعه ثبتی کلیسای ارامنه شهر بندر انزلی شامل قسمتی از سقف مدرسه، آمفی تئاتر و واحدهای تجاری ، پس از برگزاری جلسات متعدد تخصصی در استان و شهرستان با هماهنگ‌های بین دستگاهی از جمله میراث‌فرهنگی، فرمانداری، شهرداری، بیمه و سایر نهادهای مرتبط عملیات مرمت و بازسازی بناها با نظارت این اداره کل آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به اینکه در هنگام آتش‌سوزی و با حضور به هنگام نیروهای عملیاتی همچون آتش‌نشانان خوشبختانه به کلیسا آسیبی وارد نشده است، تصریح کرد: با اقدامات مناسب همراه با دقت و سرعت پروژه بازسازی پایان یافت.

او مجموعه کلیسا، آمفی تئاتر و گورستان لهستانی‌ها و ارامنه را از مناطق جذاب و دیدنی برای گردشگران دانست و گفت: مکان‌های مورد اشاره پس از مرمت و بازسازی می تواند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد و با بلیت‌فروشی نیز بخشی از هزینه نگهداری و مراقبت از مجموعه تامین شود.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

کد خبر 14020313709333

برچسب‌ها