افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی در لاهیجان/ ایجاد بازارچه دائمی فروش تولیدات صنایع‌دستی در اولویت قرار دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از افتتاح کارگاه خراطی در آستانه اشرفیه به مناسبت هفته صنایع‌دستی خبر داد و گفت: ایجاد بازارچه دائمی فروش تولیدات صنایع‌دستی در آستانه اشرفیه در اولویت قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی چهارشنبه 17خرداد 1402 در حاشیه افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی اظهار کرد: حوزه صنایع‌دستی گیلان دارای قابلیت‌های ارزشمندی است که می‌تواند به شکوفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی بیانجامد.

او از افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی با محوریت صنعت چای در لاهیجان خبر داد و افزود: لاهیجان در حوزه چای از لحاظ قدمت، پیشینه و کیفیت محصول حرف اول را در کشور می‌زند و ایجاد فروشگاه‌های صنایع‌دستی در این بخش بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به برگزاری ۵۰ برنامه مختلف در هفته صنایع‌دستی، اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تحقق یافته‌ است.

جهانی بر لزوم اقتصادی‌سازی صنعت گردشگری در ابعاد مختلف، بیان کرد: برندسازی و اقتصادی‌سازی صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف این صنعت بسیار حائز اهمیت است.

او با تاکید بر حفظ و احیای سنت‌های گذشته، افزود: احیای شاخه‌ها و رشته‌های مختلف صنایع‌دستی گیلان در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی قرار دارد و تاکنون در این بخش کارهای خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020318709173

برچسب‌ها