کمیسیون صنایع‌دستی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی ایجاد می‌شود

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: کمیسیون صنایع‌دستی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی ایجاد می‌شود.‌

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمدحسین روشنک امروز دوشنبه 22 خرداد ماه 1402 در نخستین همایش تخصصی هنر سنگ‌تراشی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه صنایع‌دستی استان به‌ویژه سنگ هرکاره و هنر هرکاره تراشی و حکاکی روی سنگ وجود دارد، ایجاد این کمیسیون توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان پیشنهاد و در هیئت رئیسه  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی تصویب شده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: صنایع‌دستی پیشکسوت و پیشینه تاریخی صنایع است و باید این داشته‌های ارزشمند را حمایت و به دنیا معرفی کنیم.

او تصریح کرد: با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در حال برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات صنایع‌دستی هستیم.

روشنک گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش صادرات و ایجاد بازارهای جدید برای فروش محصولات صنایع‌دستی به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی کمک کنیم.

نخستین همایش تخصصی هنر سنگ‌تراشی با حضور بیش از 130 هنرمند صنایع‌دستی در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020322770832

برچسب‌ها