28 پروژه گردشگری سلامت با حجم سرمایه‌گذاری 4 هزار میلیارد تومان در سطح کشور اجرا می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری گیلان گفت: در سال‌جاری 28 پروژه گردشگری سلامت با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و 500 نفر در سطح کشور توسط سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری سلامت در دست اجراست.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، نخستین همایش و نشست تخصصی بررسی ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان گیلان با حضور زهرا جهانی معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، قاسمی معاون اقتصادی اداره‌کل اقتصاد و دارایی و عقیل قلی‌پور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان و فعالان حوزه گردشگری و سلامت استان، در محل سالن اجتماعات اداره کل اقتصاد و دارایی استان گیلان برگزار شد.

زهرا جهانی در این همایش ضمن تاکید بر اهمیت گردشگری سلامت و ظرفیت استان گیلان، گفت: به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و چشمه‌های آب درمانی در نقاط مختلف استان و همچنین برخورداری استان گیلان از کادر درمان و پزشکان متخصص و خبره، و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها و تعامل دستگاه‌های اجرایی متولی امر، می‌توان گیلان را به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری سلامت در کشور و منطقه تبدیل کرد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت، خواستار اهتمام ویژه مدیران استانی به موضوع گردشگری سلامت و معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان در این حوزه شد.

او خاطر نشان کرد: در سال‌جاری 28 پروژه گردشگری سلامت با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومان و با دارا بودن 524 اتاق و یک‌هزار و 194 تخت و ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و 500 نفر در سطح کشور توسط سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری سلامت در دست اجراست.

جهانی افزود: توجه به موقعیت جغرافیایی استان و هم مرز بودن با کشورهای همسایه و همچنین هزینه درمان پایین برای گردشگران سلامت می‌توان با برنامه‌ریزی و هدایت صحیح و بکارگیری تمام توان ادارات و دستگاه‌های اجرایی متولی و تمامی فعالان حوزه گردشگری و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان به نتایج مطلوبی دراین حوزه دست یابیم.

میربلوک نماینده دانشگاه علوم پزشکی و قاسمی معاون اقتصادی اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان گیلان نیز با تشریح برنامه‌های حوزه گردشگری سلامت و ارائه عملکرد و اقدامات انجام شده خواستار تداوم برگزاری جلسات و نشست‌های مربوط به گردشگری سلامت و اهتمام ویژه استانداری گیلان و سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین مشارکت شرکت‌ها و دفاتر گردشگری و مجری تورهای گردشگری شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323709156

برچسب‌ها