صنایع‌دستی، اشتغال زودبازده و درآمدزاست

استاندار سمنان صنایع‌دستی را اشتغالی زودبازده و درآمدزا دانست.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی روز پنجشنبه 25 خرداد‌ماه 1402 در آیین تجلیل از استادان پیشکسوت صنایع‌دستی افزود: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی رونق اقتصادی، کاهش حاشیه‌نشینی در شهرها و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

استاندار سمنان گفت: آموزش در احیای رشته‌های صنایع‌دستی در حال فراموشی یا منسوخ‌شده، نقش بسزایی دارد.

او افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی، زمینه‌سازی برای حضور هنرمندان استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی و معرفی هنر دست هنرمندان در افزایش تولید مؤثر است.

هاشمی با اشاره به تلاش‌های ملی و بین‌المللی در راستای معرفی استان سمنان به جامعه جهانی گفت: در میان ۴۰ شهر عضو اتحادیه جهانی شهرهای جاده ابریشم‌، تعداد ۲۰ شهر از جمهوری خلق چین و ۲۰ شهر دیگر از سایر کشورهای در مسیر این جاده است که شهر سمنان به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه، عضویت دارد.

استاندار سمنان از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صنعت و معدن و کشاورزی به‌عنوان سه پتانسیل و ظرفیت بزرگ در استان سمنان یادکرد و افزود: لازم است تا از محل اعتبارات‌ حوزه میراث فرهنگی استان، حداقل ۲۰ درصد به امر مهم آموزش اختصاص یابد.‌

او گفت: با هدف اشتغال‌زایی و توسعه هنرهای این سرزمین‌ باید مشاغل حوزه صنایع‌دستی احیا و گسترش یابد.

هاشمی افزود: ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی، مکلف نمودن دستگاه‌ها به خرید صنایع‌دستی تولیدشده در استان، حمایت و همراهی اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان با هنرمندان و تلاش در راستای صادر نمودن تولیدات صنایع‌دستی استان به خارج از کشور چهار راهبرد برای اهمیت‌دهی، توسعه و گسترش حوزه صنایع‌دستی در استان سمنان است.

استاندار سمنان گفت: خوشبختانه پیگیری آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی با تلاش و همراهی تمام مردم و مسئولان به انجام رسید.

سید محمدرضا هاشمی از اقدامات مدیرکل و کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تشکر کرد.

در این مراسم که هنرمندان سطح استان حضور داشتند، سه نفر از هنرمندان به نمایندگی از سایر حاضران، انتظارات و مشکلات خود را مطرح کردند و از استادان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325863321

برچسب‌ها