دومین جشنواره نعنا در روستای زین‌آباد شهرستان بجستان برگزار شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بجستان گفت: دومین جشنواره نعنا با حضور و همکاری مردم خوب این روستا و مسئولان در کاروانسرای روستای زین‌آباد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی مهدی جمالی امروز پنجشنبه اول تیرماه 1402 با اعلام این خبر افزود: نعنا جزو اصلی ترین محصولات روستای زین آباد بجستان است که مردم خواستار ثبت ملی عرق گیری نعنای این منطقه هستند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بجستان  ادامه داد: این جشنواره با هدف حفظ سنت، ترویج و معرفی آداب و رسوم مرتبط با نعنا در این روستا برگزار شد.

او تصریح کرد: طی هماهنگی انجام شده با کارشناس ثبت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان مقرر شد که عرق‌گیری نعنای منطقه زین‌آباد بجستان در فهرست آثار ناملموس ثبت شود.

جمالی برگزاری جشنواره را فرصتی برای معرفی دیگر محصولات و توانمندی‌های این روستا عنوان و تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره محصولات فرآوری شده نعنا و هم‌چنین نمایشگاه عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی بانوان شهرستان برپا شد.

روستای زین‌آباد بجستان در مسیر جاده بجستان به فردوس و در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد. این آبادی بر سر راه بین طبس و مشهد قرار داشته است به طوری که در کتاب جغرافیای حافظ ابرو از این روستا به‌عنوان یکی از آبادی‌های بجستان یاد شده است.

شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020401770833

برچسب‌ها