نخستین جشنواره شکرانه برداشت چای با  معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی شهر واجارگاه شهرستان رودسر ‌برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره شکرانه برداشت چای در شهرستان رودسر افزود: این جشنواره در این سطح برای نخستین بار به همت فرماندار، شهرداری واجارگاه، دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و با حمایت و همراهی هنرمندان صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: یکی از کسب ‌وکارهایی که میان دو حوزه گردشگری و کشاورزی شکل گرفته، «گردشگری کشاورزی» است.

او گفت: گردشگری کشاورزی انعکاسی از تدارک فرصت‌های جدید در زمینه‌ی ایجاد فرصت‌های اقتصادی از طریق گردشگری در مزارع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان وجود باغات چای در واجارگاه را موهبت الهی نامید و اظهار کرد: هفت کارخانه چای در حوزه شهری واجارگاه قرار دارند که شش کارخانه فعال است.

جهانی با اشاره به برگزاری جشنواره شکرانه برداشت چای در شهرستان رودسر افزود: این جشنواره در این سطح برای نخستین بار به همت فرماندار محترم و شهرداری واجارگاه و دستگاه‌‎های اجرایی شهرستان و همچنین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و با حمایت و همراهی هنرمندان صنایع‌دستی برگزار شد.

او با بیان این‎که استقبال بسیار خوبی از این جشنواره یک ‎روزه صورت گرفت، گفت: چای سبز محصول استراتژیک منطقه در کنار مرکبات برنج بشمار می‌آید. شهر واجارگاه و روستاهای اطراف دارای مناظر طبیعی و کشاورزی و نیز باغات چای بسیار زیبا است که علاوه بر این دارای ابینه قابل ثبت در فهرست آثار ملی با قدمت بیش از صد سال است.

جهانی افزود: اگر قصد داریم به توسعه پایدار در گردشگری برسیم باید جوامع محلی را همراه کنیم، زیرا این جوامع باید به این درک برسند که از قِبل گردشگری و توسعه این صنعت که صنعت پویایی نیز است و بسیاری از کشور‎ها آن را پایه و اساس توسعه و اقتصاد قرار داده‌اند، می‌‎توان به درآمد رسید.

او با دعوت از اصحاب رسانه، انجمن‎های مردم‎نهاد و فعالان حوزه‎های گردشگری برای معرفی ظرفیت گردشکری کشاوررزی از راه فضای مجازی، افزود: ما نیز در راستای معرفی روستاها یک سری جشنواره و رویداد را تدارک دیده‌ایم و معتقدیم این رویدادها در موضوع جذب گردشگر اهمیت فراوانی دارند و در تمام دنیا نیز به همین منوال است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان بیان کرد: زندگی روستایی و ظرفیت گردشگری کشاورزی روستاهای واجارگاه فضایی را ایجاد کرده‎اند که این روستا در سطح استان، ملی و فراملی شناخته شود و گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040601099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha