هفتمین همایش زبان سنگسری برگزار شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از برگزاری هفتمین همایش زبان سنگسری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی متقی گفت: زبان سنگسری بیش از ۳۴۰۰ سال است که بین عشایر ایل سنگسر رواج دارد و از اهداف برگزاری این همایش رواج و پاسداشت زبان سنگسری است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر افزود: این همایش با همکاری فرمانداری، انجمن شعر و ادب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره کتابخانه‌های عمومی، انجمن توسعه آبادانی شهرستان مهدی‌شهر، شهرداری مهدی‌شهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر برگزار شد.

متقی گفت: شعرخوانی شاعران مهدی‌شهر و شهمیرزادی، سخنرانی به زبان سنگسری، برپایی غرفه‌های فروش کتب بومی و نویسه‌های الفبای سنگسری، برپایی غرفه توزیع بروشور و لوح‌های فشرده با موضوع جوانی جمعیت، تقدیر از شاعر پیشکسوت سنگسری جناب آقای ابویی، اجرای موسیقی سنتی و ... از برنامه‌های این همایش بود.

 او افزود: در پایان این همایش با حضور آقای گلرو نماینده مردم شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، آقای کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و مسئولان شهرستانی، از فرش خودرنگ سنگسری نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040601106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha