کارگاه آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث‌فرهنگی در دامغان برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری کارگاه آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی در دامغان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، مجتبی اکبرپور با اعلام این خبر گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با میراث فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان رده سنی 7 تا 12 سال به همت انجمن مردم‌نهاد خانه تسنیم و همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان در روز جمعه 16 تیرماه 1402 در محل خانه تسنیم دامغان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به برگزاری این برنامه در محیطی شاد افزود: در این کارگاه کودکان با میراث فرهنگی، ضرورت اخذ مجوز از میراث فرهنگی قبل از هرگونه کاوش آشنا شدند.

اکبرپور کفت: به‌منظور درک اهمیت آثار تاریخی و نحوه حفاظت و نگهداری از این آثار، کودکان در فضایی شبیه‌سازی‌شده به کاوش آثار پرداختند و بعد از مرمت، آثار مکشوفه را برای نمایش در موزه به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل دادند.

او با بیان اینکه سنین کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای فراگیری بسیاری از مفاهیم عمیق و مهم زندگی است، افزود: باید برای این گروه سنی فضاسازی شود و با طراحی یک فعالیت عملی، برخی مفاهیم و ارزش‌های حفظ میراث‌فرهنگی را به آنها آموزش داد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در پایان کارگاه به‌منظور تقویت احساس تعلق نسبت به حفظ داشته‌های تاریخی، یادگاری و یادبود کارگاه به کودکان اهدا شد و سرود ایران همخوانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha