کشف اشیای تاریخی بدلی در آستارا

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از کشف 143 سکه بدل از جنس برنج مربوط به دوران هخامنشی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان، محمد علی‌پور با اعلام این خبر گفت: در پی تماس دادگستری شهرستان آستارا مبنی بر کشف تعدای اشیای مشکوک به عتیقه‌ در ویلای استیجاری واقع منطقه حیران آستارا از شخصی با هویت معلوم و ساکن اردبیل، بلافاصله نیروهای یگان به محل اعزام شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان اظهار کرد: پس از حضور در محل دادیاری شعبه سوم آستارا، تعدادی اشیای تقلبی توسط این یگان مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته او، این اشیا شامل 143 عدد سکه بدل از جنس برنج مربوط دوران هخامنشی و همگی دارای طرح و تصویر یکسان و فاقد ارزش تاریخی و مادی بود.

علی‌پور خاطر نشان کرد: ضبط این اشیا مانع از عدم قرارگیری مجدد در دست قاچاقچیان اشیای تاریخی به منظور خرید و فروش اشیای بدلی و کلاهبرداری خواهد شد.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تصریح کرد: این یگان با اقتدار تمام و اتکا به قوانین و مقررات در راستای حفاظت از آثار و ابنیه‌های تاریخی با متخلفان و افراد سودجو برخورد خواهد کرد.

او عنوان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌ غیرمجاز توسط افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گزارش دهند و ما را در حفاظت و پاسداری از این سرمایه ملی یاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042802314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha