همدان آماده میزبانی از گردشگران مذهبی ماه‌ محرم می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همدان برای میزبانی از گردشگران مذهبی ماه محرم آماده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده گفت: قدمت برگزاری آیین‌های سوگواری برای اباعبدالله الحسین (ع) در استان همدان به بیش از هزار سال باز می‌گردد و در این میان بانوان همدانی در گوشه گوشه شهرها و روستاهای استان همزمان با ماه محرم همپای مردان در آیین‌های عزاداری و مرثیه خوانی امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: حسینیه و تکیه‌های مذهبی همدان طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم می‌شود و حضور و بازدید از مراسم مذهبی این استان و فضای معنوی این ایام برای گردشگران داخلی و خارجی خالی از لطف نیست و طی سال‌های متمادی در قالب فعالیت اقشار مختلف و فعالان حوزه گردشگری مذهبی مورد استقبال قرار گرفته است.

معصوم علیزاده  با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی همدان انجان می‌شود تصریح کرد: با معرفی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) و پاسخگویی به سؤالات مذهبی گردشگران خارجی، بازخوردهای فرهنگی مثبتی دیده‌ شده، به نحوی که در سال‌های گذشته گردشگرانی از سایر کشورها خواستار حضور مجدد در برنامه‌ها را داشته و تجربیات خود را منحصربه‌فرد دانسته‌اند.

او گفت : دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با آغاز ماه محرم همانند سایر مناطق کشور سیاهپوش شده و مردم مومن استان با نصب پرچم‌های سیاه بر سر در منازل، ادارات و مغازه‌ها عشق و ارادت خود را نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ابراز کردند.

معصوم علیزاده افزود: ماه محرم در کنار برگزاری آیین‌های سوگواری و عزاداری عاشقان امام حسین (ع)، فرصتی مناسب برای اجرای نمایش دینی و مذهبی تعزیه است. اگرچه آیین‌های عزاداری ماه محرم در همدان  شبیه مراسم‌های سایر استان ها است اما برخی آیین‌های این دیار ویژگی های منحصر به فردی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042902398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha