آیین عزاداری سومین روز شهادت امام حسین (ع) در شهر حنا اصفهان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم از برنامه‌ریزی برای برگزاری آیین سنتی عزاداری سومین روز شهادت امام حسین (ع) در شهر حنا از توابع این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سعید سلیمانیان با اعلام این مطلب گفت: مردم شهر حنا از توابع شهرستان سمیرم دارای سابقه طولانی در برگزاری سوگواره‌های متعدد در ایام محرم هستند.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین سوگواره‌های شهر حنا که در فهرست میراث ناملموس ملی نیز به ثبت رسیده است، برگزاری آیین سومین روز شهادت امام حسین(ع) است که همه‌ساله در روز دوازدهم محرم و باشکوه خاصی همراه با عزاداری دسته‌های عزاداری، مرثیه‌خوانی و اجرای آیین دفن نمادین پیکرهای پاک شهدا دشت کربلا توسط قوم بنی اسد، برگزار می‌شود.

سلیمانیان افزود: با توجه به پایان همه‌گیری بیماری کرونا در طی نشست‌های مشترک با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر حنا، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و سایر مسئولان بر برگزاری باشکوه این مراسم که میهمانان ویژه‌ای نیز از سراسر کشور در آن حضور دارند، تأکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050300125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha