کارگاه آشنایی با فرهنگ و آشپزی چینی در همدان برگزار می‌شود

معاون گردشگری همدان گفت: مدرسه عالی مهارتی گردشگری و هتل‌داری واحد تهران غرب با همکاری معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فدراسیون گردشگری خوراک ایران و آکادمی رستوبان، کارگاه آشنایی با فرهنگ، ذائقه و هنر آشپزی چینی را در همدان برگزار می‌کند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی خاکسار یکشنبه 8 مردادماه گفت: کارگاه «آشنایی با فرهنگ، ذائقه و آشپزی چینی» با حضور علیرضا دژبد، مدیر اجرایی رویداد ایران و گردشگری خوراک، محسن رنجبر استاد دانشگاه و رئیس مدرسه عالی مهارتی گردشگری واحد تهران غرب و جمعی از صاحبنظران، فعالان و دانشجویان حوزه گردشگری 18 مردادماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: این کارگاه با حضورعلاقه‌مندان این حوزه از استانهای کردستان ، لرستان ، مرکزی ، کرمانشاه و ایلام در همدان برگزار خواهد شد.

خاکسار در زمینه این رویداد گفت: تامین زیرساختهای لازم و سیاستگذاری برای جذب گردشگرهای چینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که استان همدان در این راستا با برنامه‌های هدفمند ورود کرده است.

او با اشاره به روند گردشگری مردم چین گفت: این موضوع در سه دوره قابل بررسی است. در دوره اول که از سال 1983 شروع شده و تا سال 1996 ادامه داشت، مردم چین فقط به کشورهای همجوار چین سفر می‌کردند، در دوره دوم که از سال 1996 تا 2001 ادامه داشت گردشگری در سیاستهای دولت چین آزاد می‌شود و این منجر به رشد سفرهای مردم چین به کشورهای مختلف جهان شد و دوره سوم که از سال 2002 تا کنون است دوره توسعه گردشگری مردم چین است بطوریکه مقاصد سفرهای آنها بسیار متنوع و زمان آن طولانی‌تر شده است.

معاون گردشگری همدان به نقش موثر برگزاری چنین کارگاه‌هایی در زمینه‌سازی پذیرایی از گردشگران چینی ابراز امیدواری کرد و افزود: در سالهای اخیر مجموعه‌های  گردشگری داخل کشور متوجه فرصت‌های جذب گردشگر چینی شده‌اند و از این‌رو برخی با بکارگیری راهنماهای تور و سرآشپزهای چینی خود را برای پذیرایی از این گردشگران آماه کرده‌اند که حالا همدان هم در این عرصه با برنامه‌ریزی پویا شده است.

خاکسار تصریح کرد: عدم آمادگی و آشنایی مراکز اقامتی و پذیرایی استان و حتی منطقه غرب کشور  با شیوه مهمانداری از گردشگران چینی می‌تواند به جذب گردشگر از این کشور صدمه بزند از این‌رو آموزش برای چنین مجموعه‌هایی ضروریست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050900452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha