برپایی غرفه فرهنگی برای زائران کودک در صحنه کرمانشاه

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی غرفه فرهنگی ویژه کودکان زائر اربعین در کنار نمایشگاه صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز جمعه ۱۹ شهریورماه با اعلام این خبر گفت: در شهرستان صحنه در مسیر برگشت زوار اربعین ۲۰ غرفه عرضه سوغات و صنایع‌دستی شهرستان برپا شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: در این نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی شهرستان، از جمله منبت و کارهای چوب، گیوه، گلیم، چرم و ... در کنار سوغات شهرستان برای بازدید کنندگان عرضه شده است.

او گفت: همچنین در کنار این غرفه‌ها، غرفه فرهنگی حضرت رقیه (ع) با موضوع معرفت شناسی شهدا و امام حسین (ع) توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در کنار غرفه های صنایع‌دستی برپا شده است.

کوگانی افزود: در این غرفه فعالیت‌های فرهنگی از جمله نقاشی، رنگ آمیزی، امام شناسی، کاردستی اوریگامی و ساخت خیمه درخت نخل برای کودکان عرضه شده است.
او ادامه داد: همچنین قصه گویی، شعر خوانی معرفی کتاب، دادن بسته‌های فرهنگی به زائران کودک و نوجوان در این غرفه انجام می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: همچنین نوحه خوانی کودک نوجوان، اجرای سرود سلام فرمانده و دل نوشته برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر اقدامات انجام شده در این غرفه است.

در استان کرمانشاه ۱۷۰ غرفه صنایع‌دستی در مسیر کنگاور تا خسروی دایر شده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha