عضویت در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم موجب جهانی شدن استان سمنان می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با عضویت در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم، استان سمنان جهانی می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده گفت: در اجلاسیه کشورهای عضو اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم که در شهریورماه ۱۴۰۲ در چین برگزار شد، چهره استان سمنان و کشور ایران و جاذبه‌های گردشگری آن به بیش از ۲۶ کشور جهان معرفی شد تا ضمن کاهش ایران هراسی که دشمنان آن را ایجاد کردند، استان سمنان به‌عنوان مقصد گردشگری بین‌المللی توسط گردشگران انتخاب شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: صنعت گردشگری رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و ... را به همراه دارد که همگام با شعار سال است و باید جهانی اندیشید و استانی عمل کرد و از توان های بین‌المللی برای پیش برد اهداف و توسعه گردشگری استان بهره برد.

کرم‌زاده گفت: کلیپ معرفی استان سمنان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه و توزیع‌ شده است تا جهانیان با این استان بی‌نظیر و جاذبه‌های متعدد طبیعی، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی آشنا شوند.

او افزود: شهردارهای استان و دبیرخانه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم در سمنان نیز می‌توانند با معرفی ظرفیت‌های سمنان در قالب‌های مختلف و به زبان‌های مختلف و تولید محتوا و برگزاری نشست‌های مرتبط را برای توسعه گردشگری و تسریع روند تبدیل‌شدن استان سمنان به مقصد بین‌المللی گردشگری همکاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: از دیگر راه‌های معرفی استان سمنان، حضور در نمایشگاه‌های گردشگری ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062901735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha