برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌محلی به‌مناسبت هفته گردشگری در لرستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برگزاری جشنواره غذاهای بومی، محلی به‌مناسبت هفته گردشگری و هفته وحدت در خرم‌آباد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، حجت‌اله عباسیان نهم مهرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با حضور کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری و هفته وحدت برگزار می شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه این جشنواره فردا دوشنبه دهم مهرماه در محوطه باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار می‌شود افزود: جشنواره غذاهای بومی‌محلی استان با هدف معرفی هرچه بیشتر غذاهای محلی و آشنایی با طبخ این غذاها به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری و هفته وحدت برگزار خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: غذاهای بومی، محلی به‌عنوان بخشی از میراث ناملموس هر سرزمین نقش مهمی در بازشناسی سبک زندگی، آداب و رسوم، جغرافیا و... دارد و استان لرستان نیز در این زمینه از غنای ویژه‌ای برخوردار است.

عباسیان اظهار کرد: خوراکی‌ها و شیرینی‌هایی همچون شیرینی سنتی ارده نخودی بروجرد، حلوای بلوط، چزنک، کماغینه، نان قرصه و... به عنوان میراث ناملموس استان هستند و برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در حفظ و معرفی این ظرفیت‌های فرهنگی ایفا کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: به نفرات برتر این مسابقه، جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha