پارک آسمان تاریک سه قلعه ثبت ملی می‌شود

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان گفت: پارک آسمان تاریک شهر سه قلعه در فهرست آثار ملی کشور ثبت می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، تقی عیدی روز دوشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ بیان کرد: جلسه‌ ثبت ملی پارک آسمان تاریک سه قلعه در محل بخشداری سه قلعه با حضور امام جمعه شهر سه قلعه، فرماندار، بخشدار، رئیس شورای اسلامی شهر، کارشناس ثبت وزارت میراث‌فرهنگی و جمعی از مدیران اقامتگاه بوم‌گردی شهر سه قلعه برگزار شد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان گفت: کویر سه قلعه یکی از منحصربه فردترین کویرهای کشور است، جغرافیای سه قلعه به گونه‌ای‌ست که در مسیر جریان گرد وغبارهای محلی قرار ندارد و افق دید باز و حدود صفر درجه در محل رصدگاه، امنیت منطقه و وجود جاذبه‌های کویری از جمله کویرهای بی‌نظیر کشور که با شاخصه‌های ماسه‌های روان، دق، دریاچه نمک این منطقه است.

عیدی ادامه داد: آسمان سه قلعه یکی از در دسترس‌ترین نقاط دارای اسمان تاریک و پر ستاره ایران است و با توجه به پتانسیل‌های بسیار قوی در کویر سه قلعه، آسمان زیبا و گردشگرپذیر این منطقه، وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعدد و دارای امکانات در این منطقه؛ اولین پارک اسمان تاریک کشور در کویر سه قلعه راه‌اندازی خواهد شد.

سید یاسر رضوی حیدری فرماندار شهرستان سرایان ضمن حمایت‌های همه‌جانبه و اهمیت موضوع خواستار همکاری مدیران تأسیسات گردشگری شهرستان شد.

رضوی حیدری با اشاره به راه‌اندازی این پارک گفت: در ادامه ثبت این پارک کسب و کار ساکنان منطقه نیز رونق خواهد گرفت و این موجب شکوفایی اقتصادی صنعت گردشگری در این منطقه خواهد شد.

دکتر پور حسینی کارشناس ثبت وزارت میراث‌فرهنگی، توضیحاتی جامع در خصوص ثبت ملی آسمان تاریک شهر سه قلعه داد و خواستار یک سری شاخصه‌هایی برای حفظ آسمان تاریک شهر سه قلعه شد و لازمه این ثبت را همکاری مدیران اقامتگاه بوم گردی شهر سه قلعه دانست.

امام جمعه شهر سه قلعه، رئیس شورای اسلامی شهر سه قلعه و بخشدار بخش سه قلعه نیز با اشاره به تأثیر بسزایی که این طرح در جذب گردشگر خواهد داشت، از این طرح استقبال کردند.

مدیران اقامتگاه بوم‌گردی شهر سه قلعه نیز ضمن حمایت از ثبت ملی آسمان تاریک شهر سه قلعه این طرح را در جذب گسترده گردشگران در این منطقه حائز اهمیت دانستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha