واکاوی دوران آل بویه با انجام پژوهش علمی در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از آغاز پژوهش علمی در خصوص آل بویه خبر داد و گفت: در این پژوهش خاستگاه، آثار، هنر و معماری زمان آل بویه مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از  روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این مطلب گفت: گیلان دارای تمدن و پیشینه قوی و غنی است که پرداخت به لایه‌های مختلف تاریخی این استان بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با تاکید بر لزوم تحقیق و پژوهش در تاریخ کهن گیلان، افزود: هر روز یافته‌های جدیدی از تاریخ پر رمز و راز گیلان شناسایی و کشف می‌شود که می‌تواند به عنوان الگویی تمدن‌ساز باشد.

او از آغاز پژوهش علمی در خصوص آل بویه خبر داد و اضافه کرد: این پژوهش منشأ اثرات مثبت، سازنده و اثرگذار تاریخی خواهد بود.

جهانی با اشاره به جزئیات بیشتر از پژوهش علمی آل بویه بیان کرد: در این پژوهش با خاستگاه، آثار، هنر، معماری، ادبیات، دین و… زمان آل بویه مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه در این پژوهش از منابع مکتوب، آثار مادی و معنوی باقیمانده از آن دوره تا به امروز استفاده می‌شود، افزود: در این رابطه جمعی از پژوهشگران، اندیشمندان، دانشگاهیان و علمای دین حضور دارند و با مشارکت و انجام کار تیمی به تحقیق و بررسی دوران آل بویه خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha