جشن انار زمینه‌ساز مرمت پل تاریخی گیلان- قزوین شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: جشن انار که طی روزهای اخیر در روستای انبوه رودبار با حضور استاندار و مدیران استان برگزار شد، زمینه مرمت پل تاریخی مرز مشترک استان‌های گیلان و قزوین را فراهم کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: در بازدید استاندار گیلان و هیات همراه از پل تاریخی روستای انبوه، مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار برای مرمت پل یادشده در نظر گرفته و مقرر شد تا بودجه مذکور از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رودبار اختصاص یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار کرد: از آنجایی که پل تاریخی روستای انبوه در مرز مشترک استان‌های گیلان و قزوین واقع شده است، طبق رایزنی‌های انجام شده با اداره‌کل میراث‌فرهنگی قزوین مقرر شد مرمت پل بصورت مشارکتی انجام شود.

او ضمن قدردانی از استاندار گیلان و فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه منوچهر ستوده در جلد یک کتاب از آستارا تا استرآباد، پل تاریخی انبوه را جزو عجایب هفتگانه گیلان قلمداد کرده، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه دستگاه‌های استان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی قزوین هرچه سریع‌تر نسبت به بازسازی و مرمت پل اقدام شود.

جهانی توضیح داد: پل تاریخی انبوه در مسیر کهن و کاروان روی قزوین به دیلمان گیلان قرار گرفته است و تاریخ آن به دوره صفویان، بر می‌گردد؛ به گفته کارشناسان به احتمال بسیار این پل در دوره صفویّه نیز بر روی ویرانه‌هایی کهن‌تر ساخته شده است؛ این پل، تنها دارای یک دهانه عریض و بسیار مرتفع است و بر روی رودخانه همیشه خروشان شاهرود بسته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha