اجرای دوره آموزش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ۱۳ روستای شهرستان بردسکن

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن از برگزاری کلاس‌های دوره آموزش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ۱۳ روستای بخش‌های مرکزی، انابد، شهرآباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسین علیزاده با اعلام این خبر افزود: این دوره آموزشی در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن و شرکت نساجی مدرس معین اقتصادی این شهرستان برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن ادامه داد: طی یکسال گذشته ۱۴ کلاس آموزش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ۵ رشته گلیم‌بافی، پته‌دوزی، حصیربافی، بافتنی سنتی، گلدوزی برگزار شده و تعداد ۱۸۰ نفر از بانوان علاقه‌مند به هنرهای سنتی آموزش‌های لازم را فراگرفته و گواهی مهارت برای آن‌ها صادر شده است.

او با بیان این‌‎‌که در حال حاضر ۳۵ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: طی یک سال گذشته مبلغ ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد از محل کارگروه مشاغل خانگی شهرستان به هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی پرداخت شده است.

علیزاده گفت: با تسهیلات پرداختی برای تعداد ۳۶ نفر شغل ایجاد شده است و امیدواریم زمینه ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این شهرستان فراهم شده باشد.

او اظهار کرد: شهرستان بردسکن بیش از ۱۰۰ نفر هنرمند و صنعتگر فعال دارد و مهم‌ترین رشته‌های صنایع‌دستی این شهرستان شامل گلیم‌بافی، سفال و سرامیک، چرم دست‌دوز، فرت بافی، گلدوزی و نمدمالی است.

شهرستان بردسکن در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد

انتهای پیام/

کد خبر 1402080400193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha