تصویب بیش از ۸۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه صنایع‌دستی مشهد مقدس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: با درخواست بیش از 81 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان از محل تسهیلات مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی این شهرستان موافقت شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی روز دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید ار کارگاه‌های صنایع‌دستی مشهد گفت: براساس هماهنگی انجام شده با کارگروه اشتغال استان و پس از اطلاع رسانی به هنرمندان صنایع‌دستی شهر مشهد مقدس تعداد ۲۷ طرح اشتغالزایی صنایع‌دستی مشمول دریافت تسهیلات شدند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تا نیمه آبان‌ماه سال‌جاری در مجموع برای ۷۸ طرح صنایع‌دستی مصوبه تسهیلات به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اخذ شده است. 

 او تصریح کرد: در حال حاضر قریب دو هزار مجوز فعالیت انفرادی و کارگاهی در ۹۳ رشته صنایع‌دستی در مشهد مقدس مشغول به کار است که با تزریق این تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران اشتغالزایی و توسعه صنایع‌دستی کمک قابل توجهی خواهد شد.

امیرکلالی گفت: مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی گوهر سنگ‌ها ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولیدات مرتبط با سوغات و زیارت داشته و لازم است با حمایت از فعالان و تلاشگران صنایع‌دستی بیش از پیش به اقتصاد زیارت و ارائه صنایع دستی فاخر تلاش کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081600829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha