نرم‌افزار جامع گردشگری استان سمنان رونمایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از رونمایی نرم‌افزار جامع گردشگری استان سمنان در روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ با نام پارکو پلو خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده با بیان اینکه آسان‌سازی دسترسی کاربران به اطلاعات و سرویس‌های مکانی متناسب با نیاز و موقعیت جاری خود از مهم‌ترین مزیت‌های این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود، گفت: جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، صنایع‌دستی و سوغات، موزه‌ها، مجتمع‌های بین‌راهی، پذیرایی و خوراک و ... بخش‌های مختلف این نرم‌افزار به تفکیک شهرستان‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این نرم‌افزار برای راهنمایی گردشگران به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا بتواند به‌راحتی اطلاعات تمام امکاناتی که در طول مسیر قرارگرفته‌اند اعم از سرویس‌های بهداشتی، نانوایی‌های کشیک، مکانیکی‌ها، داروخانه‌ها، هلال‌احمر و... در اختیار مسافران قرار دهد و مسافران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند قبل از سفر با ویژگی‌ها، امکانات، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر یا روستای آشنا شوند.

او با اشاره به اینکه این برنامه کاربردی، به‌راحتی از طریق کیوآرکد، کافه بازار و همچنین تارنمای اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قابل‌نصب بر گوشی‌های تلفن همراه است، گفت: این نرم‌افزار برای ارتقای رفاه شهروندان، مسافران و گردشگران و توسعه گردشگری استان سمنان، توسط گروه دانش بیان جوانان بومی این استان تولیدشده که از طریق گوشی‌های تلفن همراه چه به‌صورت نرم‌افزار و چه به‌صورت تحت وب قابل‌دسترسی برای عموم است.

کرم‌زاده افزود: در فاز اول پارکو پلو، این نرم‌افزار به زبان فارسی است اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این نرم‌افزار حداقل به هفت زبان زنده روز دنیا مجهز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این نسخه از اپلیکیشن، نسخه اولیه و آزمایشی بوده قطعاً تلاش می‌کنیم تا در بروزرسانی‌های بعدی، کاستی‌های این نرم‌افزار را برطرف کنیم.

در این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران تأسیسات گردشگری استان سمنان، اصحاب رسانه حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082000993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha