فعالیت ۳۰۰ صنعتگر شناسنامه‌دار در زیرکوه

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زیرکوه گفت: در حال حاضر ۳۰۰ صنعتگر صنایع‌دستی در حوزه‌های مختلف در این شهرستان پرونده تولید انفرادی داشته و شناسنامه‌دار شده‌اند که در کارگاه‌های متعدد در حال فعالیت هستند.

به‌گزارش میراث‌آریه به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، عباس حبیبی روز سه‌شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ در حاشیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی از معادن سنگ شجر به عنوان گنجینه پنهان این شهرستان یاد کرد و گفت: این سنگ‌ها ظرفیتی عظیم برای اشتغال صنعتگران شهرستان و استان فراهم می‌کند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زیرکوه بیان کرد: از سال ۹۶ تعدادی از علاقه‌مندان آموزش‌های علمی سنگ‌تراشی را فرا گرفتند و با دریافت تسهیلات کم بهره ۱۰ کارگاه در شهرستان راه‌اندازی شد که ۳۰ نفر بطور مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

حبیبی تصریح کرد: علاوه بر این به متقاضیان کارگاه‌های تجمیعی تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان و انفرادی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که ۲۰ نفر از این ظرفیت بهره‌مند شدند.

او یکی دیگر از صنایع‌دستی این شهرستان را کلگی‌بافی ذکر کرد و افزود: زنان عشایر از زمان‌های قدیم با مو و کرک بز بافته‌هایی تشکیل می‌دهند که با کنار هم گذاشتن آن، تبدیل به زیرانداز یا فرش می‌شود.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زیرکوه با بیان اینکه هنر کلگی‌بافی در شهرستان زیرکوه احیا شده است، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ کارگاه کلگی‌بافی با استفاده از تسهیلات در سطح شهرستان فعال است.

حبیبی قالیچه‌بافی طرح کاج، سبدبافی از درخچه‌های داخل روستاها، پارچه‌بافی، گلیم‌بافی و ترکه بافی را از دیگر صنایع‌دستی این شهرستان اعلام کرد و گفت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی فرصت بسیار خوبی برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی صنعتگران فراهم می‌کند.

او تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات فعالان صنایع‌دستی شهرستان، نبود بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی است اما همین که صنعتگران از ظرفیت فضای مجازی برای بازاریابی و فروش محصول استفاده می‌کنند بسیار مهم تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha