پژوهش پیشگیری و درمان بیماری‌های شایع در میان مرشدان زورخانه بر اساس دانش بومی

گلفام شریفی عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم‌شناسی به عنوان تنها بانوی سخنران در نخستین همایش علمی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و هنر مرشدی شرکت و به ارائه پژوهش «پیشگیری و درمان بیماری‌های شایع در میان مرشدان زورخانه بر اساس دانش بومی» پرداخت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در نخستین همایش علمی ورزش زورخانه­‌ای و کشتی پهلوانی و هنر مرشدی که 4 آذر 1402،از سوی فدراسیون ورزش زورخانه‌­ای و کشتی پهلوانی با همکاری پژوهشگاه علوم ورزشی و دانشکده علوم ورزشی و تندرستی با حضور وزیر ورزش به مناسبت پاسداشت ثبت جهانی و ماندگار ورزش زورخانه­‌ای در دانشگاه تهران برگزار شد، گلفام شریفی، عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم­‌شناسی­، با عنوان­ «­پیشگیری و درمان بیماری­‌های شایع در میان مرشدان زورخانه بر اساس دانش بومی» به ایراد سخن پرداخت.

او با اشاره به اینکه اساس کار این پژوهش بر پایه مصاحبه‌­های عمیق میدانی است،  به معرفی و راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌­های شایع در میان مرشدان زورخانه اشاره کرد.

شریفی، این بیماری­‌ها را شامل بیماری­‌های حنجره، کلیه، کم‌­شنوایی و  بیماری­‌های پوستی در ناحیه دست خواند و تصریح‌کرد: آنچه مسلم است توجه به سلامت مرشدان در جلب توجه جوانان به ورزش زورخانه­‌ای تا حدود زیادی مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090400197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha