مونوگرافی شهر نیک‌آباد اصفهان توسط پژوهشگران پژوهشکده مردم‌شناسی انجام شد

پروژه پژوهشی مونوگرافی (تک‌نگاری) شهر نیک‌آباد اصفهان در دو فاز توسط ژیلا مشیری و گیتی دشتکی پژوهشگران پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و به درخواست انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی شهر نیک‌آباد انجام شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مطالعات این پژوهش هم اکنون در مرحله تحلیل و طبقه‌بندی داده‌های میدانی قرار دارد. در این پژوهش فرهنگ مردم نیک‌آباد با موضوعاتی چون آیین‏‌ها و مراسم، ادبیات شفاهی، خوراک، کشاورزی و دامداری، معماری، بازی‌‏ها و ورزش، طب سنتی و... با روش پژوهش میدانی و با مصاحبه شفاهی با بومیان و ساکنان این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

 بعد از تدوین گزارش پژوهشی یاد شده، کتاب فرهنگ مردم نیک‏‌آباد توسط انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی نیک‌‏آباد و با حمایت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به چاپ خواهد رسید. این پژوهش از جمله پژوهش‌‏هایی است که به درخواست جوامع محلی ذی‏ نفع از سوی پژوهشکده مردم‏‌شناسی انجام می‏‌شود.

پیشتر مطالعاتی چون تیران، از سوی این پژوهشکده به درخواست جوامع محلی و ذی نفع انجام و کتاب آن چاپ و با استقبال جامعه محلی روبه رو شد. پژوهشکده مردم‏‌شناسی در پایان اطلاعات گردآوری شده را در اختیار جوامع محلی و گروه‌‏های ذی ‏نفع قرار می‏‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha