صدور موافقت‌اصولی برای احداث ۷۳ طرح تأسیسات گردشگری در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد۷۳ طرح گردشگری در گیلان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی گفت: نشست کمیته‌ فنی بررسی و ارزیابی طرح‌های متقاضی سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد تأسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان در  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: در این نشست که با حضور اعضاء برگزار شد، با بررسی ۷۳ طرح متقاضی، صدور موافقت‌نامه اصولی برای ۵۹ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت.

جهانی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل، ۱۵مجتمع گردشگری، ۸هتل، ۱هتل بوتیک، ۲هتل آپارتمان، ۲مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی، ۷ اقامتگاه سنتی، ۷سفره خانه سنتی و ۲واحدپذیرایی بین راهی هستند.

او اضافه کرد: پیش‌بینی اولیه میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مذکور مبلغی بالغ بر ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال بوده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها مجموعا برای حدود۵۲۰نفر نیز اشتغال‌ ایجاد خواهد شد.

جهانی همچنین افزود: از درخواستهای مذکور ۲ پرونده مربوط به تفکیک اراضی با کاربری گردشگری بود که مقرر شد واحد حقوقی از طریق مراجع ذیصلاح در خصوص تفکیک انجام شد بررسی و پیگیری حقوقی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha