حضور بیش از ۲۲۰۰ گردشگر خارجی در حرم بانوی کرامت قم

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در ماه‌های مهر و آبان امسال بیش از ۲۲۰۰ گردشگر بین‌المللی از حدود ۷۰ کشور در حرم مطهر بانوی کرامت(س) حضور یافتند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، کمال ثریا اردکانی اظهار کرد: ۱۰ کشور نخست که بیش‌ترین تعداد گردشگر را در دو ماه اخیر در حرم مطهر داشته‌اند، به ترتیب از کشورهای چین، روسیه، فرانسه، لهستان، آمریکا، اسپانیا، آلمان، ترکیه، برزیل و یونان بوده‌اند.

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: در مهرماه و آبان‌ماه سال جاری بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ زائر بین‌المللی مسلمان از حدود ۵۰ کشور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور یافتند که بیش‌ترین زائران متعلق به عراق و پاکستان بوده‌اند.

او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴ گروه مهمان ویژه شامل شخصیت‌های حقوقی و سیاسی از کشورهای گوناگون در مهر و آبان امسال در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضور یافتند.

اردکانی ادامه داد: تمامی گروه‌های خارجی که به دفتر امور بین‌الملل حرم مطهر بانوی کرامت(س) مراجعه می‌کنند، مورد راهنمایی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز یک کارشناس زبان‌دان برای معرفی حرم مطهر و شخصیت و جایگاه حضرت معصومه(س) آنان را در طول مدت زیارت همراهی می‌کند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در ۵ دی سال ۱۳۱۰ هجری خورشیدی به شماره ۱۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.‌ همچنین موزه فاطمی شهر قم وابسته به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با دارا بودن بیش از ۳۰ هزار اثر تاریخی و هنری در میدان آستانه، جنب درِ شماره یک حرم مطهر قرار دارد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت اینترنتی این موزه می‌توانند به تارنمای (سایت) قم‌تیکت به نشانی اینترنتی www.qomticket.com و نیز برای آگاهی از برنامه‌های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به تارنمای این بارگاه ملکوتی به نشانی اینترنتی https://amfm.ir مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۱۷۵۱ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha