کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب در اسفراین خراسان شمالی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین از کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب غیرمجاز و دستگیری ۲ متهم در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، عباس توکلیان با اعلام این خبر افزود: عصر روز گذشته ۲۲ آذر ۱۴۰۲ در گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان اسفراین با نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست در منطقه پارک ملی و منطقه حفاظت شده سالوک ۲ دستگاه فلزیاب و متعلقات آن از حفاران غیرمجاز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین ادامه داد: در این رابطه ۲ نفر باهویت معلوم و بومی دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

توکلیان تصریح کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

او یادآور شد: صیانت از میراث‌فرهنگی استان به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان نیاز دارد، هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به یگان حفاظت از آثار تاریخی استان اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha