خراسان رضوی الگوی تاسیسات گردشگری کشور در بازآموزی مهارت‌های خدمت در هتل می‌شود

مدیر کل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: کارکنان تاسیسات گردشگری به دوره‌های آموزشی بازآموزی نیاز دارند که با برگزاری این دوره‌ها برای هتل‌های چهار و پنج ستاره خراسان رضوی، این الگو به دیگر استان‌های کشور تعمیم داده خواهد شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی،  قاسمی پنج شنبه ۲۳  آذر ماه ۱۴۰۲ در نشست هم اندیشی بافعالان آموزش گردشگری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: الزامی شدن دوره‌های بازآموزی برای پرسنل تاسیسات گردشگری نیازمند  درخواست از سوی فعالان بخش خصوصی است.

 مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: تفویض اختیار بر اساس رویکرد مقام عالی وزارت و معاون گردشگری در دستور کار قرار دارد که در گام نخست تمدید اعتبار تدریس برای مدرسان به مدت حداقل سه سال در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: مجوز فعالیت موسسات آموزشی یک‌ساله است که افزایش به دو تا سه سال در دستور کار است و در صورت موفق بودن این افزایش، برای سال‌های بیشتر نیز تمدید خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: سیاست کلان ما بر این است که مهارت محوری آموزش‌ها تقویت شود بنابراین آمادگی داریم دوره‌های آموزشی مرتبط با دیگر دستگاه‌ها را برگزار کنیم و تاکنون در این زمینه آموزش‌هایی را با شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و وزارتخانه‌های تعاون و نیرو در دستور کار قرار داریم.

او همچنین در پاسخ به درخواست علی اکبر احمدزاده، رئیس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری خراسان رضوی درباره احیای قانون تک ماده در ازمون‌های جامع گردشگری اظهار کرد: اجرای مجدد قانون تک ماده را به زودی ابلاغ خواهیم کرد  تا زمینه اشتغال فراگیران فراهم شود.

قاسمی با بیام این که در اسفند ماه سال جاری آزمون جامع برگزار خواهد شد، گفت: در حال تغییر فرآیند صدور گواهی‌نامه‌های آموزشی هستیم که برای تسریع در انجام کار گواهینامه‌ها سیستمی امضا و در حداقل زمان ممکن صادر شود.

همچنین سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این جلسه گفت: آموزش سرمایه‌گذاری است که بازدهی آن را در حوزه خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران شاهد هستیم.

او بر ضرورت استفاده از طرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت های فنی و حرفه‌ای استان تفاهم نامه‌ای امضا شده که امیدواریم بتوانیم مشاغل هتلی را آموزش دهیم.

همچنین معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی هم به فعالیت بیش از ۵۰ درصد واحدهای اقامتی کشور در مشهد  و بیش از ۵۰۰  دفتر خدمات مسافرتی  اشاره و به منظور خدمات مطلوب به زائران و گردشگران موضوع آموزش را تاکید کرد.

همچنین علی‌اکبر احمدزاده رئیس گروه بازاریابی، آموزش و توسعه گردشگری خراسان رضوی در این جلسه پیشنهاد کرد: با توجه به نیاز، قانون استفاده از تک ماده برای فراگیران دوره‌های آموزشی احیا شود.

سید جعفر زراعتی رئیس انجمن حرفه‌ای موسسات آموزشی استان به درجه بندی استادان، ایجاد بانک اطلاعات استادان، تفویض اختیار امور به استان‌ها، حذف بوروکراسی اداری  و...  اشاره کرد.

در این نشست روسا و نمایندگان جوامع گردشگری و مدیران موسسات آموزشی هم به ارائه نقطه نظرات تخصصی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092401320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha