جشنواره نیشکر در صومعه سرا برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از برگزاری جشنواره نیشکر، جمعه اول دی‌ماه ۱۴۰۲ در سالن ورزشی شهید جلال رضایی روستای کلسر بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان احیای آداب و رسوم، صنایع‌دستی، فرهنگ و آیین‌های گذشته در این شهرستان را یکی از اولویت‌های این اداره برشمرد و خاطرنشان کرد: جشنوراه‌های بومی و محلی، سنتی و غذاهای محلی و همچنین آداب و رسوم گذشته در سطح شهرستان صومعه‌سرا در سال‌های اخیر برگزار شده است.

رئیس میراث‌فرهنگی شهرستان صومعه‌سرا در ادامه با بیان این که این جشنواره شامل برنامه‌ها و غرفه‌های متعدد است، افزود: عرضه محصولات صنایع‌دستی، فروش محصولات بومی و محلی، نیشکرپزی نمادین، اجرای گروه آیینی و موسیقی سنتی، قدردانی از دهیاران و کشاورزان از جمله این برنامه‌هاست و همچنین از لوح ثبت نیشکر در فهرست میراث ناملموس کشور هم رونمایی می‌شود.

مهرگان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیشکر در روستاهای مختلفی از بخش مرکزی صومعه سرا کشت می‌شود، این جشنواره به نیابت از آن روستاها به میزبانی کلسر برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: قصد داریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در بخش مرکزی علاوه‌بر افزایش سطح زیر کشت محصولات بومی و محلی و عرضه مستقیم محصولات بومی و محلی، ظرفیت‌های مختلف روستاها را معرفی کنیم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا گفت: این جشنواره با همکاری فرمانداری صومعه سرا و بخشداری مرکزی دهیاری‌های بخش مرکزی، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، اداره صمت و سایر ادارات برگزار شد.

 جشنواره نیشکر «سیاه شکر» ساعت ۱۵ تا ۲۰ اول دی‌ماه در سالن ورزشی شهید جلال رضایی روستای کلسر بخش مرکزی شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha