کمیته ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از تشکیل کمیته ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور یکشنبه سوم دی‌ماه ۱۴۰۲ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: در راستای ثبت جهانی روستای بیشه شهرستان خرم‌آباد، کمیته‌ای به این منظور تشکیل خواهیم داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: برای ثبت جهانی این روستا کمتر از یک‌ماه فرصت داشتیم که در این مدت، برخی اقدامات و پیش‌زمینه‌ها را ایجاد کردیم که با توجه به محدودیت زمان، شرایط ثبت جهانی آن فراهم نشد.

او بیان کرد: در همین راستا، امسال نیز باید از این فرصت استفاده کنیم و با توجه به منابع طبیعی و فرهنگی و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که این روستا دارد و با توجه به شرایط پایداری اقتصادی، اجتماعی، پایداری محیطی، پایداری انرژی پاک، پتانسیل‌های ویژه گردشگری و ایجاد زنجیره ارزش برای ثبت جهانی این روستا ، اقدام مناسبی انجام شود.

حسن پور افزود: باتوجه به پایداری‌های امنیتی، آموزشی که در این منطقه وجود دارد لازم است با همکاری فرمانداری و دیگر ادارات شهرستان، اقدامات لازم جهت بهبود زیرساخت‌های منطقه قبل از ارسال پرونده روستای بیشه انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100400189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha