گردشگری سلامت به یک دغدغه ملی تبدیل شود

مشاور اجرایی و عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: گردشگری سلامت موضوعی است که باید فراتر از حوزه عمومی به آن نگاه کنیم و به یک دغدغه ملی تبدیل شود که امروز اولین گام تبدیل شدن این موضوع به مسأله نخست در همه بخش‌ها برداشته شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، محمد جهانگیری روز ۶ دی‌ماه جاری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» با محوریت سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم اظهار کرد: این نشست فراتر از نشست‌های معمول برنامه‌ریزی شده است و انتظار داریم با نگاهی کاربردی و تخصصی موضوعات بررسی شود.

مشاور اجرایی و عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم اضافه کرد: نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت؛ چهار محور در عنوان خود دارد که باید به آن جامع نگاه کنیم.

او با تأکید بر نداشتن نگاه تک بعدی به مسأله گردشگری ادامه داد: سه مقوله مهم سفر، زیارت و سلامت مکمل هم هستند که  متخصصان حوزه‌های گوناگون برای جامع نگاه کردن به این موضوع دعوت شدند.

او افزود: در این نشست، متخصصانی از وزارتخانه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امور خارجه و صمت (صنعت، معدن و تجارت)، سازمان نظام پزشکی و اتاق بازرگانی حضور دارند که با هدف دستیابی به دیپلماسی علمی، اقدام به برگزاری نشست کردیم.

جهانگیری بیان کرد: به منظور دستیابی به این همگرایی، بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف اجرایی در سطوح گوناگون باید بتوانیم، با آسیب‌شناسی و ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت در این شهرها به ویژه شهر قم، به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم. 

او پیامدهای مورد انتظار از این نشست تخصصی را مورد توجه قرار داد و گفت: توسعه خدمات بین‌المللی گردشگری، افزایش درآمد ارزی کشور و ایجاد اشتغال مناسب‌تر؛ بخشی از اهداف این نشست است که امید داریم، محقق شود.

این همایش یک روزه با برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور مدیران کشوری و استانی، کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران بخش گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار شد.

چهار کارگروه‌ تخصصی با عنوان‌های آسیب‌شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت، ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی و طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت در حاشیه این نشست تخصصی ترتیب یافته بود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha