بهره‌برداری از فضای مجازی در گردشگری نیاز روز شهرستان رامسر است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر اظهار کرد: بهره‌برداری از فضای مجازی در گردشگری نیاز روز شهرستان رامسر است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه سامان‌دهی مراکز اطلاع‌رسانی گفت: بهره‌برداری از فضای مجازی در گردشگری نیاز روز شهرستان رامسر است و با توجه به اینکه در سنوات گذشته رامسر شهر نمونه گردشگری الکترونیک نامگذاری شده است، این اداره در نظر دارد با همکاری دیگر دستگاه‌ها گامی در جهت تحقق گردشگری الکترونیک برداشته و با کمک فضای مجازی اقتصاد گردشگری در شهرستان بیشتر رونق بگیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر با بیان اینکه رامسر دارای ۱۰۵ مرکز اطلاعات گردشگری است که در سال‌های گذشته با هدف راهنمایی گردشگران ایجاد شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف این مراکز در اختیار قرار دادن اطلاعات گردشگری شهرستان رامسر بوده که به درستی محقق نشد و لازم است در سامان‌دهی به این نکته توجه شود.

او به آموزش متصدیان مراکز اطلاع‌رسانی تاکید کرد و یادآور شد: باید متصدی مرکز اطلاع‌رسانی لباس مناسب و متحد الشکل به تن داشته باشند و این دفاتر مجهز به فضای لازم باشند تا برای استفاده از فضاهای گردشگری شهرستان در اختیار گردشگران قرار دهد. 

سحرخیز بیان کرد: از آنجا که شهر نمونه گردشگری رامسر شهر گردشگری الکترونیک‌ نامگذاری شده است در نظر داریم قدم اول را با راه‌اندازی فضاهای وب در همین مراکز اطلاع‌رسانی به مرحله اجرا در آوریم و تعدادی از مراکز که دارای امکانات لازم هستند برای این منظور انتخاب شده‌اند که با تجهیز این مراکز و بارگذاری اطلاعات گردشگری امکان بهره‌مندی گردشگران از فضای وب و دریافت اطلاعات از همه امکانات گردشگری شهرستان رامسر فراهم می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر یادآور شد: هتل‌ها و مراکز اقامتی، مجموعه‌ها و محیط‌های گردشگری، مراکز تفریحی و سرگرمی، پارک‌ها، بناهای تاریخی، موزه‌ها، مناطق دیدنی شهرستان، جشنواره‌ها و آیین‌های محلی و مراکز و فروشگاه‌های صنایع‌دستی از جمله اطلاعاتی است که در این گونه مراکز در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

سحرخیز ظرفیت‌های نهفته در این گونه مراکز اطلاع‌رسانی را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: با همت همه مسئولان می‌شود از این ظرفیت یک فرصت برای شهرستان رامسر به وجود آورد و باعث رونق اقتصادی دو چندان در شهرستان نمونه گردشگری رامسر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100900414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha