صادرات صنایع‌دستی هویت ایرانی را به دیگر ملت‌ها معرفی می‌کند/ جذب گردشگران خارجی با صادرات صنایع‌دستی

نماینده اردستان در مجلس گفت: توجه به صنایع‌دستی با توجه به مشکلات اقتصادی کشور می‌تواند در رونق گرفتن اقتصاد راهگشا باشد.

سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با میراث‌آریا در خصوص لزوم توجه ویژه دولت به صنایع‌دستی و رونق در این حوزه گفت: صنایع‌دستی ایرانی در جهان زبان‌زد همگان است و شهرهای کشور با توجه به سنت و فرهنگ‌های مختلف، هریک صنایع‌دستی خاصی دارند که می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی به کشورهای دیگر نیز صادر شود.

او با بیان اینکه صنایع‌دستی با توجه به مشکلات اقتصادی کشور می‌تواند در رونق گرفتن اقتصاد کشور راهگشا باشد، ادامه داد: رونق در این حوزه به اقشاری که با هنر و دست خویش، صنایع زیبا خلق می‌کنند، می‌تواند بسیار مطلوب و مقرون به صرفه باشد.

این نماینده مجلس افزود: صادرات صنایع‌دستی به خارج از کشور از گذشته وجود داشته و باید ادامه‌دار باشد، لذا صنایع‌دستی از جهت ارزآوری و کمک به اقتصاد مقاومتی و همچنین شکوفایی اقتصاد کشور می‌تواند کمک شایانی کند و حتی می‌توان با صادرات صنایع‌دستی به خارج از کشور هویت و فرهنگ ایرانی را به دیگر ملت‌ها معرفی کرد.

طباطبایی‌نژاد افزود: جذب گردشگر خارجی نیز می‌تواند نتیجه صادرات صنایع‌دستی ایرانی به خارج از کشور باشد، بنابراین دولت و مجلس باید از تولیدکنندگان صنایع‌دستی به‌طور ویژه حمایت کنند و موانع صادرات و گمرکی آن را مرتفع کنند تا صادرات این محصولات به خارج از کشور به‌راحتی میسر باشد و باعث رونق‌بخشی به این حوزه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101000464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha