تابلوهای مجتمع‌های بین‌راهی آزادراه قم – تهران اصلاح  و سامان‌دهی شدند/ نصب برچسب علامت سرویس ‌بهداشتی روی تابلوهای آزادراه قم – تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: در ادامه اجرای طرح اصلاح و سامان‌دهی تابلوهای مجتمع‌های بین‌راهی، تابلوهای آزادراه قم – تهران اصلاح و سامان‌دهی شدند و تابلوهایی که فاقد علامت سرویس ‌بهداشتی بودن، برچسب علامت سرویس ‌بهداشتی روی آنان زده شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: در آزادراه قم – تهران (آزادراه خلیج‌فارس) مجتمع‌های بین‌راهی خوبی، به همراه امکانات رفاهی مناسب از جمله سرویس ‌بهداشتی برای مسافران داریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: تابلوهای برخی از این مجتمع‌ها، با وجود داشتن سرویس ‌بهداشتی مناسب، فاقد علامت سرویس ‌بهداشتی بودن که این تابلوها اصلاح و سامان‌دهی شدند و با استفاده از برچسب، علامت سرویس ‌بهداشتی به تابلوی این مراکز افزوده شد. 

او با بیان این که سامان‌دهی تابلوهای بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری از ابتدای آذرماه امسال در این استان آغاز شده است، گفت: اصلاح و سامان‌دهی تابلوهای مجتمع‌های گردشگری و بین‌راهی استان قم، به منظور اطلاع‌رسانی به مسافران در زمینه ارائه خدمات گوناگون رفاهی این مراکز از جمله درباره وجود سرویس‌های بهداشتی در حال انجام است. 

ارجمندی ادامه داد: در این زمینه علاوه بر نصب تابلوهای ایستاده، با استفاده از برچسب، علامت سرویس بهداشتی به تابلوهای مجتمع‌های بین‌راهی که فاقد این علامت هستند، با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اضافه شده است تا در این زمینه نیز به گردشگران و مسافران اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

او اضافه کرد: در مسیرهای مواصلاتی و در محدوده‌های شهری، استان قم سرویس‌های بهداشتی مناسبی برای استفاده زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و نیز مسافران و گردشگران عبوری از این استان وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم ابراز امیدواری کرد که با اصلاح و سامان‌دهی تابلوهای مجتمع‌ها و بوستان‌های بین‌راهی در مسیر مسافران، در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد و گردشگران بتوانند از خدمات رفاهی این مراکز به خوبی استفاده کنند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم – تهران (آزادراه خلیج‌فارس) به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان (آزادراه امیرکبیر) به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک (راه کربلا) به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

در حوزه راهداری استان قم ۱۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha