بازدید نماینده وزیر میراث‌فرهنگی از طرح‌های میراثی و گردشگری شهرستان‌های سلطانیه و زنجان

چندین طرح میراثی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان‌های سلطانیه و زنجان با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از مسئولان شهرستان‌های سلطانیه و زنجان مورد بازدید قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، میثم آسوپا نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی در راستای سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان و به منظور دریافت درخواست‌های مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان مورد استقبال مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و مسئولان قرار گرفت و از پایگاه میراث جهانی گنبدسلطانیه، پروژه عمرانی و بهسازی محوطه گنبد سلطانیه، مجتمع گردشگری شهر شادی، ناحیه کارگاهی ظریفان، بازار تاریخی زنجان، موزه نسخ در حال ساخت زنجان، مسجد جامع زنجان، فروشگاه‌های صنایع دستی بازدید کردند. 

نماینده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: انشالله به زودی بازارچه‌های نیمه تکمیل صنایع‌دستی در شهرستان سلطانیه راه‌اندازی می‌شوند و اعتبارات مربوط به آن تخصیص خواهد یافت. «با توجه به اینکه صنایع‌دستی جزو صنایع زود بازده به شمار می‌رود بنابراین ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی راهبردی برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی استان است. 

میثم آسوپا در خصوص تکمیل موزه نسخ خطی گفت: این موزه برای افراد مذهبی شهر زنجان بسیار با اهمیت است و با توجه به آثار خطی موجود در مسجد تاریخی شهر تسهیلات ویژه‌ای برای ادامه مرمت و تجهیز به این بنا تخصیص خواهد یافت. 

او گفت: پایگاه میراث جهانی گنبدسلطانیه که ظرفیت ویژه‌ای برای استان محسوب می‌شود می‌تواند در کنار سایر آثار این شهر تاریخی، این بخش را به مقصد گردشگری تبدیل کند و امیدواریم به زودی برای ایجاد زیرساخت‌های بیشتر آن اعتباراتی تخصیص یابد. 

نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به سفرهای استانی خود اشاره کرد و افزود: در بازدید از شهرها، بخش‌ها و حتی روستاها کمتر شاهد همکاری و تعامل بین دستگاهی بودیم که خوشبختانه در استان زنجان این تعامل در هر سه حوزه حوزه به وضوح قابل دیدن است. 

او گفت: به تک‌تک درخواست‌های مطرح شده در این بازدیدها رسیدگی و به سمع و نظر مردم و مسئولان رسانده خواهد شد. نگاه دولت به محرومان و مناطق کمتر توسعه یافته است بنابراین در این زمینه به مردم این بخش کمک کنید و صدای مردم این بخش باشید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101801006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha