نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج، تجلی هم‌افزایی اداره میراث‌فرهنگی و سپاه پاسداران است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج، تجلی هم‌افزایی اداره میراث‌فرهنگی و سپاه پاسداران است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بسیج استان سمنان که روز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ افتتاح شد، گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج استان سمنان، تجلی هم‌افزایی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان است که درزمینه حمایت از کارآفرینان صنایع‌دستی، رونق اقتصادی خانوار، کاهش تورم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شورونشاط اجتماعی در جامعه نقشی ویژه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: از مزیت‌های مشاغل صنایع‌دستی این است که بانوان هنرمند در خانه با محیطی کوچک به خلق آثار می‌پردازند که ضمن کسب درامد، در ایجاد اعتمادبه‌نفس از طریق تولید و فروش هنر مؤثر است.

کرم‌زاده بابیان اینکه صنایع‌دستی ارائه‌شده در این نمایشگاه صنایع‌دستی، هنر اصیل ایرانی با تم اسلامی است، گفت: صنایع‌دستی کاربردی می‌تواند هنر را بیش‌ازپیش اقتصادی کند و زمینه‌ساز اشتغال‌زایی بیشتر در استان شود، پس لازم است تا برگزاری چنین نمایشگاهی‌هایی برای اشتغال‌زایی درزمینه صنایع‌دستی، احیای صنایع‌دستی فراموش‌شده، حفظ هنرهای بومی و محلی و انتقال آن به نسل‌های آینده بیشتر صورت گیرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج نمونه بارز جهاد اقتصادی است و مهم‌ترین پیام این نمایشگاه، کارآفرینی برای هنرمندان بسیجی به‌ویژه برای بانوان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که جهاد اقتصادی را در قالب‌های مستقل و شرکت‌های تعاونی شکل داده است.

منصور شوقانی افزود: از دیگر نکات قابل‌توجه در این نمایشگاه وجود ظرفیت‌های مستعد در رشته‌های مختلف از استان است که هرکدام به‌تنهایی می‌تواند نمادی افتخارآفرینی برای صنایع‌دستی استان سمنان باشد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: از ویژگی‌های بعضی از محصولات صنایع‌دستی ارائه‌شده در این نمایشگاه، داشتن مهر اصالت ملی است که به خریداران این اطمینان را می‌دهد که کالا ضمن نوآوری، با مواد اولیه عالی و باکیفیت بالا تولید شده است.

نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج استان سمنان، همه‌روزه تا جمعه ۲۲ دی‌ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در مجتمع فرهنگی کومش سمنان پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha