صدور موافقت‌اصولی برای احداث ۲۸ طرح تأسیسات گردشگری در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد ۲۸ طرح گردشگری در گیلان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: نشست کمیته‌ فنی بررسی و ارزیابی طرح‌های متقاضی سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد تأسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: در این نشست که با حضور اعضا برگزار شد، با بررسی ۵۱ طرح متقاضی، صدور موافقت‌نامه اصولی برای ۲۸ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت.

او تصریح کرد: این طرح‌ها شامل ۵ مجتمع گردشگری، ۲ هتل، ۱۰ هتل آپارتمان، سه اقامتگاه بوم‌گردی، سه اقامتگاه سنتی، چهار واحد پذیرایی بین راهی و یک واحد سفره خانه سنتی است.

جهانی گفت: پیش‌بینی اولیه میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مذکور مبلغی بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان بوده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها مجموعا برای حدود ۴۴۰ نفر نیز اشتغال‌ ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: چهار پرونده نیز به دلیل عدم ارائه مستندات لازم شرایط طرح در این کمیته نداشته و مقرر شد پس از بررسی بیشتر مراتب در کمیته فنی  آینده طرح موضوع شود. همچنین با ۱۹ پرونده نیز بدلیل نداشتن شرایط لازم برای اجرای تأسیسات گردشگری مخالفت شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha