نهال افتخار به میراث ماندگار در مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد کاشته شد

در راستای پویش درختکاری، نهال افتخار به میراث ماندگار در مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری مشهد کاشته شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، در مراسم پویش درختکاری که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی برگزار شد، بیش از ۱۰۰ اصله نهال از گونه های زیتون تلخ، اقاقیا و زبان گنجشک در آرامگاه نادری کاشته شد.

سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این مراسم گفت: به یاد شهید پسیان و به برکت فرهنگ شهادت، کار کاشت نهال در محوطه‌ها و بناهای تاریخی را از پیرامون مزار شهید پسیان در آرامگاه نادری شروع کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در ادامه گفت: در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور با همکاری منابع طبیعی و میراث فرهنگی خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ اصله نهال در آرامگاه نادری کاشته شد.

محسن فنودی افزود: گونه های زیتون تلخ، اقاقیا و زبان گنجشک برای کاشت انتخاب شدند که به دلایل سازگاری با خشکسالی، به کمترین میزان آبیاری نیاز دارند.

او تصریح کرد: تاکنون ۶۰۰ هزار اصله نهال بیابانی و جنگلی در خراسان رضوی کاشته شده است که این عدد تا آخر سال بر اساس تعهدات در طرح کاشت یک میلیارد درخت باید به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت در استان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha