جشنواره غذاهای محلی در شهرستان رامسر برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر، اظهار کرد: جشنواره غذاهای بومی شهرستان مازندران در واحدهای بوم‌گردی آین شهرستان برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز با بیان اینکه گردشگری غذا و شکم‌گردی می‌تواند برای شهرستان رامسر جاذبه‌سازی کند و یکی از مهمترین لذت‌های سفر برای گردشگران غذا است؛ گفت: خلاقیت در طبخ غذاهای بومی و محلی بسیار با اهمیت است و شهرستان رامسر دارای سابقه غنی در این زمینه است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر افزود: فعالیت بیش از ۵۰ واحد بوم‌گردی در روستا خود زمینه ساز ایجاد بستر گردشگری غذا است و این اداره در نظر دارد از این ظرفیت با ایجاد جشنواره‌های غذایی به توسعه اقتصاد گردشگری کمک کند.

سحرخیز با اشاره به این موضوع که بخش عمده‌ای از گردشگران علاقه‌مند به شکم‌کردی هستند و شکم‌کردی می‌تواند به عنوان یک جاذبه مهم در جذب توریست موثر باشد؛ بیان کرد: سابقه تاریخی گردشگری غذا در رامسر به صد سال پیش برمی‌گردد و تعدادی از رستوران‌های این شهر مانند رستوران برادران، گل سرخی، مظاهری و آناهیتا به عنوان برند غذایی رامسر مطرح بودند و مقصد گردشگران بیشماری در بخش گردشگری غذا محسوب می‌شدند.

او در ادامه گفت: امروزه روند رو به رشد واحدهای پذیرایی این نوید را می دهد در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هر بیشتر صنعت گردشگری غذا و شکم‌گردی باشیم.

سحرخیز ماهی و مرغ شکم پر رامسری، خورشت سیر انار، بشته واش، بیج بیج، باقلاوابیج، ترش سماق، نازخاتون، کدو بره، ترش‌تره از جمله غذاهای بومی رایج رامسر برشمرد و بیان کرد: در تلاشیم در جشنواره‌های غذایی انواع غذاهای محلی را به گردشگران معرفی کنیم و به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110800455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha