بازدید سربازان زندان دامغان از مجموعه تاریخی مسجد تاریخانه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: جمعی از سربازان وظیفه زندان دامغان از مجموعه تاریخی مسجد تاریخانه بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور گفت: با هدف معرفی مسجد تاریخانه، ارتقای سطح فرهنگ در حوزه حفظ میراث‌فرهنگی و ارتقای سطح آگاهی سربازان در خصوص اهمیت توجه به حفاظت آثار تاریخی به‌ویژه مسجد تاریخانه بازدید سربازان روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، بابیان اینکه مسجد تاریخانه یکی از مهم‌ترین بناهای بازمانده‌ از قرون اولیه اسلامی در ایران است، گفت: نام مسجد از دو واژه تاری و خانه تشکیل‌شده است که تاری لفظ ترکی و به معنای خدا است.

اکبرپور افزود: این برنامه به همکاری ستاد راویان پیشرفت فرمانداری شهرستان دامغان و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان برگزار شد.

او با اشاره به اینکه مسجد تاریخانه در ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، افزود: شیوه معماری مسجد تاریخانه برگرفته از ویژگی‌های معماری اصیل دوره ساسانی است و مناره‌ای آجری در دوره سلجوقیان به این مجموعه افزوده‌ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha