صدور نخستین مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل اقامتگاه سنتی در دامغان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از صدور مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل اقامتگاه سنتی برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: اولین مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل یک واحد گردشگری از نوع اقامتگاه سنتی به استناد ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی و با مدارک موجود برای این اقامتگاه سنتی، در شهرستان دامغان صادر شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای راه‌اندازی این اقامتگاه سنتی بیش از ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مجتبی اکبرپور گفت: این اقامتگاه سنتی، در مساحتی بالغ‌بر ۶۰۰ مترمربع با زیربنای ۴۴۹ مترمربع در روستای حجاجی شهرستان دامغان احداث می‌شود.

او بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این اقامتگاه سنتی، ۹ فرصت شغلی در شهرستان دامغان ایجاد شود، گفت: ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های سنتی، موجب اشتغال پایدار و حفظ هویت بافت تاریخی مناطق روستایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112101282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha