جای خالی بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری قم در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان‌شهر ایران گفت: جای خالی بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری قم کاملا در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران احساس می شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، حمید نادری روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، در بخش دیگر سخنان خود گفت: در راستای رونق گردشگری در کشور، تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری‌ها و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب این نشست مشترک به امضا رسید تا زمینه بهبود اقتصاد شهرها و افزایش ماندگاری گردشگران فراهم شود. 

رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان‌شهر ایران با اشاره به برگزاری نشست مشترک وزارتخانه‌های کشور و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: این نشست با موضوع جایگاه گردشگری، مدیریت شهری در رونق صنعت گردشگری با حضور مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، شهردار تهران و شهرداران کلان‌شهرها و روسای شورای اسلامی کلان‌شهرها کشور برگزار شد. 

او ادامه داد: در این نشست به نقش مؤثر شهرداری‌ها در رونق گردشگری با توجه به وجود ظرفیت‌های شهرداری‌ها در حوزه حمل‌ونقل، مراکز اقامتی، سرمایه‌گذاری، تفریحی و غیره تأکید شد.  

نادری گفت: همچنین در راستای رونق گردشگری در کشور، تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری‌ها و وزارت میراث‌فرهنگی در قالب این نشست مشترک به امضا رسید تا زمینه بهبود اقتصاد شهرها و افزایش ماندگاری گردشگران فراهم شود.

او خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای ایران تخفیف بیش از ۸۰ درصدی به سرمایه‌گذران ارائه می‌دهند تا زیرساخت‌های گردشگری و افزایش حضور گردشگران فراهم‌تر شود.

مدیر گردشگری امور زائران شهرداری قم همچنین گفت: جای خالی بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری قم کاملا در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران احساس می شود.

او افزود: با افتتاح طرح‌های نیمه‌کاره شهر قم همچون مترو، مونوریل و فرودگاه و همچنین ساخت پارکینگ و مراکز اقامتی روند رونق گردشگری در قم به سمت رضایتمندی بیش‌تر گردشگران در جریان است.

او بر لزوم اهمیت اطلاع‌رسانی و معرفی اماکن زیارتی، تاریخی و باستانی و نیز مراکز گردشگری و تفریحی شهر قم به عموم مردم ایران تأکید کرد. 

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تا پنجشنبه هفته جاری (۲۶ بهمن) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برای بازدید عموم دائر است و غرفه استان قم در سالن ۳۸B قرار دارد.   

انتهای پیام/  

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha