انتشار ۸ عنوان کتابچه معرفی پایگاه‌های میراث ملی و جهانی خراسان رضوی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از انتشار هشت عنوان کتابچه معرفی پایگاه‌های میراث ملی و جهانی خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی با اعلام این خبر افزود: با توجه به قابلیت‌های تاریخی‌فرهنگی استان و آثار مکشوفه از فعالیت‌های باستان‌شناسان در گستره خراسان رضوی، از مجموع آثار شاخص تاکنون یک پایگاه میراث جهانی و هشت پایگاه میراث ملی سهم این استان بوده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: هدف از شکل‌گیری این پایگاه‌ها در سطح ملی و جهانی حفظ اصالت، پژوهش، معرفی و مرمت این یادگارهای گرانبها و غنی است که باید این ارزش‌های تاریخی به نسل‌های آینده منتقل شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر پایگاه‌های میراث ملی و جهانی خراسان رضوی شامل پایگاه میراث جهانی قنات قصبه و پایگاه‌های  میراث ملی مجموعه تاریخی شیخ احمد جام، منطقه تاریخی نیشابور، رباط شرف سرخس، بافت تاریخی سبزوار، منظر تاریخی توس، آسبادهای ایران، بندیان درگز و مجموعه تاریخی سنگ بست است.

موسوی افزود: به منظور تحقق یکی از اهداف ایجاد پایگاه‌ها، معرفی این آثار در قالب کتابچه گردشگری با نظر اداره کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی وزارتخانه توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تهیه، تدوین و منتشر شده است.

او گفت: هر عنوان کتابجه با شمارگان پانصد جلد منتشر و در روزهای نمایشگاه گردشگری تهران در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha