تعامل و همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مرکزی با فرماندهی کلانتری ۱۸ اراک

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری نشست تعامل و همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی با فرماندهی انتظامی کلانتری ۱۸ شهرستان اراک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سرهنگ مهدی رحیمیان گفت: در این نشست که با حضور رئیس کلانتری ۱۸ شهرستان اراک برگزار شد، در خصوص حفاظت از اماکن و بناهای تاریخی و پشتیبانی از ماموریت‌های یگان حفاظت در برخورد با جرایم و تخلفات در حوزه بازار سنتی و قجری اراک گفت‌وگو شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: این اماکن از نظر ارزش تاریخی و سطح حفاظت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه است، این امر بیانگر ضرورت تشدید حفاظت و پشتیبانی عملیاتی توانمند در راستای تحقق حفاظت اطمینان است.

سرهنگ رحیمیان هدف از این نشست را تقویت تعاملات و همراهی و همکاری فرماندهی کلانتری در مواقع نیاز و اضطراری قلمداد کرد و افزود: همکاری و پشتیبانی عملیاتی پلیس‌های تخصصی از مأموریت‌ها و پیگیری‌های یگان حفاظت، در راستای مقابله با خرید و فروش اموال و اقدامات مجرمانه در زمینه قاچاق اموال تاریخی‌فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

او اشاره کرد: اماکن و ابنیه‌های تاریخی متعددی در بافت تاریخی بازار سنتی اراک وجود دارد که در نگهداری و حفاظت از آن‌ها مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌ها لازم و ضروری است که در این راستا کلانتری ۱۸ شهرستان اراک همواره همکاری‌های موثر و مستمری داشته است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha