وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی وارد مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شدند

وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به منظور بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب سیستان وبلوچستان وارد این استان شدند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان، وزیر جهادکشاورزی در سفر به این استان برای رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان و روستاییان خسارت دیده از سیل اخیر، محمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در این استان برای رسیدگی به مشکلات کشاورزی و دامداران منصوب کرد.

محمدعلی نیکبخت به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دستور داد تا با تمهیدات و اقدامات موثر تمام توان و امکانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای جبران خسارات و مدیریت بحران در مناطق سیل زده و آسیب دیده به کار گیرد.

 وزیر جهاد کشاورزی، همچنین به حسینی ماموریت داد تا پیگیر خرید تضمینی دام، تامین امانی نهاده‌های دامداران روستایی و عشایری توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و سازمان امور عشایری ایران باشد.

  نیکبخت، همچنین صندوق بیمه کشاورزی را ملزم کرد تا برآورد میزان خسارت وارده به کشاورزان را بررسی و با مشارکت بانک کشاورزی نسبت به جبران خسارت اقدام کنند.

 وزیر جهاد کشاورزی، به سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور هم دستور داد تا با مشارکت اتحادیه‌های مربوطه، خرید تضمینی محصولات باغی و زراعی کشاورزان را انجام دهد.

 او همچنین از شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور خواست تا نسبت به کمبودهای احتمالی کالاهای اساسی (گندم، برنج، روغن، گوشت و.) همکاری لازم را به عمل آورند.

وزیر راه و شهرسازی وارد مناطق سیل زده شد

وزیر راه و شهرسازی در همراهی رئیس جمهوری و هیئت همراه به منظور بازدید میدانی از خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وارد استان شد.

مهرداد بذرپاش که پیش از این دستور بسیج همه امکانات برای بازگشایی مسیرهای مسدود را صادر کرده بود، امروز از نزدیک در جریان میزان خسارات وارد شده به ویژه در حوزه جاده‌ها و مساکن و همچنین نحوه خدمات رسانی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha