میزبانی۱۰ موزه تخصصی رامسر از میهمانان نوروزی مازندران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر از میزبانی ۱۰ موزه تخصصی شهرستان رامسر از میهمانان نوروزی مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز با بیان این مطلب که یادمان‌های تاریخی هر منطقه‌ای جدا از ارزش‌های منحصر به‌فرد مانند یاقوتی ارزشمند در جذب گردشگران مفید است، اظهار کرد: باید در معرفی و آموزش حفاظت از این یادمان‌ها تلاش کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر افزود: رامسر با سابقه مستند تاریخی بیش از ۴ هزار سال و وجود محوطه‌های باستانی، قلعه‌های دفاعی، بافت‌های تاریخی فرهنگی و با ارزش شهری و روستایی و دارا بودن عناصر زیبای تاریخی طبیعی به مرکز تاریخی در غرب مازندران تبدیل شده است.

سحرخیز با اشاره به ۱۰ موزه تخصصی با موضوعات تاریخی و فرهنگی در راستای معرفی یک مقصد تاریخی ارزشمند قابل توجه است، گفت: همگی این ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها در غالب یک بسته کامل آماده میزبانی از مسافران نورزی هستند.. 

او حفاظت از آثار تاریخی را در شهرستان رامسر نیازمند فعال کردن انجمن‌های میراث‌فرهنگی شهر و روستا برشمرد و یادآور شد: باید آموزش نحوه حفاظت را از دل جامعه آغاز شود و در این راستا اداره میراث‌فرهنگی رامسر در سال ۱۴۰۲ تلاش‌ بسیاری کرد و بخش قابل توجهی از مناطق شهری و روستایی دارای نماینده‌ای معتمد و علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی، مسئولیت فرهنگی را به دوش گرفته و برای حفاظت از یادمان‌های تاریخی تلاش می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر همچنین بیان کرد: اقدامات قابل توجه یگان حفاظت از بناهای تاریخی شهرستان رامسر که وظیفه ذاتی آنان در راستای حفظ داشته‌های فرهنگی با کمترین امکانات و تعامل قابل قبول است و قابل قدردانی است. 

سحرخیز محوطه گورستانی ایزگام دشت جنت رودبار را یکی از مناطق تاریخی و فرهنگی مهم در غرب مازندران برشمرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ دومین فصل کاوش باستان‌شناسی در این گورستان تاریخی منجر به کسب اطلاعات ذی قیمتی شد و آثار تاریخی کشف شده در فصل اول نیز زینت بخش موزه تاریخی شهر رامسر است که گردشگران زیادی سالانه از این آثار بازدید می کنند و همین نکته نشان‌دهنده اهمیت حفاظت از آثار تاریخی برای جاذبه‌سازی و جذب و ماندگاری گردشگر در شهرستان رامسر است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha