برگزاری نشست هم اندیشی فعالان گردشگری استان کرمان با حضور معاون گردشگری کشور/ شالبافیان: انسجام و همفکری در حوزه گردشگری نیاز است

معاون گردشگری کشور شورای راهبردی تشکیل شده در استان کرمان را اقدام خوبی دانست و گفت: انسجام و همفکری در حوزه گردشگری نیاز است و استان کرمان از افراد با تجربه‌ای در بخش خصوصی برخوردار است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، نشست هم اندیشی با فعالان و جوامع حرفه‌ای گردشگری استان کرمان روز چهارشنبه 16 اسفندماه با حضور معاون گردشگری کشور برگزار شد.

علی اصغر شالبافیان در این نشست هم اندیشی خطاب به فعالان گردشگری استان گفت: چه کسی باید شرایط را تغییر دهد یک بخشی از تغییر به عهده ماست و بخش دیگر برعهده فعالان گردشگری است.

معاون گردشگری کشور افزود: چرا در یک استان باید تبصره ۱۶ به گردشگری اختصاص داده شود و یک استان تعلق نگیرد به دلیل اینکه فعالان اقتصادی از سوی معاون اقتصادی استاندار پیگیر این حق هستند و پیگیری و مطالبه مهم است.

او اظهار کرد: حوزه گردشگری استان کرمان افراد با تجربه، دلسوز و نجیبی دارد و کرمان در حوزه گردشگری ذاتا برخوردار است.

شالبافیان شورای راهبردی تشکیل شده در استان کرمان را اقدام خوبی دانست و گفت: انسجام و همفکری در حوزه گردشگری نیاز است و استان کرمان از افراد با تجربه‌ای در بخش خصوصی برخوردار است.

معاون گردشگری کشور اظهار کرد: باید روی تصویر استان کرمان کار کرد بسیاری از گردشگران بالقوه ایران از جاذبه‌های گردشگری کرمان اطلاع دارند اما چرا به کرمان سفر نمی‌کنند به همان دلیل که گردشگران به ایران نمی‌آیند اصلا نیاز به تبلیغ گفتاری نیست باید توجه ویژه‌ای به تصویر ذهنی افراد داشت.

او خواستار دعوت از یک تور خبرنگاران خارجی مقیم ایران به کرمان شد و گفت: باید اقدام منسجمی در حوزه رسانه‌ای برای معرفی کرمان انجام شود.

شالبافیان ادامه داد: باید با الگوبرداری از کارهای مثبت و نتیجه بخش در استان های دیگر به حوزه گردشگری کمک کنیم.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: در حوزه آموزش اختیارات زیادی به استان داده شده و در بحث سامانه جانا صدور مجوزها خصوصا بوم‌گردی ها اشکالات زیادی بوده و کم‌کم مرتفع شده موارد و ایرادات را بررسی کنید و حتما پیگیری خواهد شد.

او درباره بیمه راهنمایان گفت: دستورالعمل بیمه جدا شده و تا زمانی که یک مصوبه به مرحله اجرا برسد زمان‌بر خواهد شد.‌

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha