تعیین باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند به عنوان نوروزگاه ویژه استان خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند به عنوان نوروزگاه ویژه استان خراسان جنوبی آماده پذیرای مسافران خواهد بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی، روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲، در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای استان، در خصوص برنامه‌ریزی‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در استان، بیان کرد: همانند سالهای گذشته برای معرفی سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، با بیان اینکه در حوزه گردشگری تمام اماکن تاریخی و موزه‌های استان برای بازدید مسافرین نوروزی آماده‌سازی شده‌اند، گفت: در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری، ۵۰۸ غرفه بازارچه صنایع‌دستی در استان راه‌اندازی می‌شود که به ارائه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی مزیت‌دار استان به عنوان سوغات، می‌پردازند.

شاه‌وردی، با اشاره به وجود ۲۴۰ تأسیسات گردشگری فعال در استان، تصریح کرد: ۲۶۸۲ اتاق و سوئیت در استان با ظرفیت بیش از ۲۷هزار نفر آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در خصوص حضور استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت:  در این دوره از نمایشگاه ۱۱ شهرستان استان در فضایی به مساحت ۴۱۴ مترمربع با ۱۴ غرفه حضور یافت و علاوه‌بر نمایش دیجیتالی جاذبه‌های گردشگری، به معرفی محصولات کشاورزی مزیت‌دار و اجرای زنده تهیه صنایع‌دستی شاخص خود پرداختند.

شاه‌وردی، با اشاره به پیوست رسانه‌ای در پوشش اخبار پاویون استان در نمایشگاه و برگزاری کارگاه‌های آشناسازی با جاذبه گردشگری بیابان جهانی لوت به تدریس دبیر پایگاه جهانی بیان لوت در حاشیه نمایشگاه، بیان کرد: در نظر داریم زمینه حضور آژانس‌ها، لیدرها، گردشگران و حتی خبرنگاران و رسانه‌های خارجی در استان را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، اظهار کرد: باوجود جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد در استان تأکید ما بر سفر زمینی تورهای گردشگری در استان بوده و در خصوص سفرهای پروازی نیز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند در راه‌اندازی پروازهای چارتری کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha